زندگی نامه هانا کامکار
موسیقی سنتی
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
نظر سنجی

ساز

تبادل لینک هوشمند





دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 224532
تعداد مطالب : 60
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 60
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 17

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 20
:: باردید دیروز : 11
:: بازدید هفته : 31
:: بازدید ماه : 20
:: بازدید سال : 661
:: بازدید کلی : 224532
زندگی نامه هانا کامکار

هانا کامکار (متولد ۱۳۵۹، تهران) از خانوادهٔ موسیقی پرور کامکارها و نوازندهٔ دف این گروه است. وی که فارغ‌التحصیل رشتهٔ کارگردانی سینما از دانشگاه سوره تهران است، در کارنامهٔ هنری خود، تجربهٔ ساخت سه فیلم کوتاه را نیز دارد و در کنار آن به عکاسی نیز می‌پردازد. کامکار عکاسی را به صورت حرفه‌ای در نزد برخی از بزرگان عکاسی ایران همچون: بهمن جلالی، محمد حسین فرج و شهریار توکلی آموخته‌است. او از سال ۱۳۸۲ به عضویت گروه کامکارها درآمد و تاکنون نیز در این گروه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

زندگی‌نامه و فعالیت‌هنری

هانا کامکار، در سال ۱۳۵۹ در خانوادهٔ بیژن کامکار، خوانندهٔ اصلی گروه کامکارها و نوازندهٔ دف، رباب، تار، تمبک و دهل به دنیا آمد. تولد در خانواده‌ای هنری باعث شد که او از همان ابتدا با موسیقی از نزدیک آشنا شده و به نوازندگی علاقه پیدا کند و در بزرگسالی نیز با پیوستن به گروه کامکارها، به طور جدی به این حرفه بپردازد.

آموختن موسیقی و عکاسی، ورود به دانشگاه

او از سال ۱۳۷۱ نوازندگی دایره را آغاز نمود و سال‌ها بعد شیوهٔ نوازندگی دف را نزد پدرش، بیژن کامکار، فرا گرفت. هانا کامکار در کنار تلاش‌هایش در زمینهٔ موسیقی، در عرصه‌های هنری دیگری چون تئاتر، تلویزیون و عکاسی نیز فعالیت داشته است.

وی از سال ۱۳۷۹، فنون عکاسی حرفه‌ای را نزد استادانی چون بهمن جلالی، محمد حسین فرج و شهریار توکلی فرا گرفت و حاصل تجربیات خود را در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در معرض دید عموم قرار داد. وی برای تحصیل در رشتهٔ کارگردانی سینما به دانشگاه سورهٔ تهران راه یافت و در سال ۱۳۸۳ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

عضویت در گروه کامکارها و فعالیتهای موسیقی

هانا کامکار از سال ۱۳۸۲ به عضویت گروه کامکارها در آمد و به عنوان خوانندهٔ گروه کُر و نوازندهٔ دف در کنسرت‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور، این گروه را همراهی کرد. وی در سال‌های ۷۸ تا ۸۲ ردیف آوازی را نزد نجمه تجدد فرا گرفت. وی در کنار همکاری با گروه کامکارها با گروه تخت جمشید به آهنگسازی پدرام درخشانی به عنوان نوازنده، هم‌خوان و مدیر هنری در اجراهای سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ همکاری داشته است.در نمایش موزیکال «مرغ باران» به کارگردانی پری صابری و آهنگسازی ارسلان کامکار به عنوان بازیگر و خواننده اجرا داشته است. در مجموعه صوتی و تصویری «ترانه‌های کودکی» با آهنگسازی سودابه سالم که در تابستان ۱۳۹۲ در تالار وحدت اجرا شد نیز به عنوان همخوان شرکت داشته است. خوانندگی در آلبومهای «آفتاب می‌شود» به آهنگسازی ارسلان کامکار و «دور تا نزدیک» به آهنگسازی هوشنگ کامکار و همچنین اثر «لالایی» به آهنگسازی فردین خلعتبری از دیگر آثار این هنرمند است. آخرین اجرای صحنه‌ای وی مربوط به کنسرت «دف و نی» در پاییز ۱۳۹۲ در تالار وحدت است که هانا کامکار به عنوان نوازنده دف و همخوان به روی صحنه رفت.

فعالیت در زمینهٔ عکاسی، سینما و تئاتر

با بازی در مجموعه تلویزیونی «آقا و خانم تجربه» در سال ۱۳۸۰ و نمایش «نیمروز خواب آلود» وارد این عرصه شد. سپس عکاسی و دستیاری کارگردانی را در مجموعه تلویزیونی «توپ گرد» را بر عهده داشت و دستیار دوم کارگردان نمایش «از دست رفته» بود. همچنین عکاسی در نمایشهای «چراغ‌ها را خاموش نکنید»، «روی ماه اسم تو را دستی نوشته است»، «خانه پدری» و «خانه کاغذی» نیز از دیگر فعالیتهای وی در زمینه تیاتر می‌باشد. ساخت سه فیلم کوتاه «آرام»، «سگی که عاشق شه» و «شهرزاد» و همچنین فیلم مستند «چاووش» از آثار سینمایی وی می‌باشد. طراحی موسیقی نمایش «کبوتری ناگهان» نیز از جمله آثارش است که وی در جشنوارهٔ تئاتر فجر در سال ۱۳۸۴، برای طراحی موسیقی این نمایش مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین از جمله دیگر آثار عکاسی وی می‌توان به عکسهای شهر یزد اشاره کرد.


تعداد بازدید از این مطلب: 560
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5

نویسنده : kian4z
تاریخ : شنبه 29 شهريور 1393
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
به وبلاگ دلشدگان خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید